Meld skade

Straks du opplever et uhell som du tror kan være en forsikringssak, er det viktig at du kontakter oss snarest mulig slik at vi får avdekket skadeomfang og iverksatt tiltak.

Les mer Fyll ut skadeskjema Ring oss: (+47) 67 21 10 20

Når uhellet er ute

Når skaden skjer er det ofte mye som skal koordineres. Hos Winterbergh by WaterCircles er du i trygge hender, og vi vil bistå deg fra skaden oppstår til den er utbedret.

For å få til dette er vi avhengig av å samarbeide med flere ulike partnere både innenlands og utenlands. Dette er samarbeidspartnere som blant annet bistår med leiebil, veihjelp, glass-skade eller ved akutte skader/ ulykker i utlandet. Utover dette har vi samarbeid med verksteder, håndverkere, leger og andre medspillere.

Dersom uhellet er ut kontakt oss på telefon: (+47) 67 21 10 20

Etter ordinær åpningstid, kl. 08.00-17.00, vil du bli overført til vår alarmtelefon som er åpent hele døgnet, året rundt. Alarmtelefon betjenes av Viking Redningstjeneste. Du kan også benytte kontaktskjema under for å melde en skade.

For hjelp ved sykdom / ulykke i utlandet

Ring SOS International: +45 384 89 240
Bli kontaktet av alarmsentralen.

Dette må du fremskaffe før du melder avbestilling / evakuering til oss:

  • Skriftlig dokumentasjon på hva du får refundert / ikke refundert fra flyselskap, reisearrangør, hotell, utleier etc. Alltid kontakt disse først. Dersom du velger å ombooke reisen trenger vi dokumentasjon på ombookingsgebyr.
  • De aktuelle ubenyttede billettene / hotellbekreftelsen, leieforholdet/avtalen.
  • Kontonummer.
  • Er reisen betalt med kredittkort ber vi om at det vedlegges bekreftelse hvor det fremgår at reisen er belastet dette kortet (utskift fra banken), samt at de 6 første sifrene og de 4 siste sifrene i kredittkortet fremkommer.

Hjelp ved skade

Winterbergh Helsetelefon

Ved behov for å komme i kontakt med en lege kan du, dersom du er Winterbergh kunde kontakte Winterbergh Helsetelefon. Telefonen betjenes av spesialtrente og erfarne sykepleiere 24 timer i døgnet året rundt. Lege er tilgjengelig i tidsrommet 08.00-22.00 alle dager.

Er du Winterbergh kunde, har du Winterbergh Helsetelefon inkludert i forsikringen din.

Kontakt Winterbergh Helsetelefon på telefon: (+47) 22 13 91 36

Vertikal Helseforsikring

Vertikal Helseforsikring har en egen spesialisert saksbehandling for å ta best vare på kunder som trenger hjelp fra helseforsikringen. Saker skal derfor meldes direkte til Vertikal i stedet for til våre egne skadebehandlere.

Dette gjør vi fordi du skal få den beste hjelpen, så raskt som mulig.

Alle saker meldes inn her

Leiebil

Behov for leiebil i forbindelse med skade eller veihjelp?

Ved behov for leiebil i forbindelse med skade eller veihjelp, så er Winterbergh sin samarbeidspartner Hertz. Hertz er blant markedslederne på leiebil i Norge, og har blant annet vunnet Grand Travel Awards i 2018. Hertz har et riksdekkende nettverk med 170 utleielokasjoner og samarbeider med en rekke verksteder og bilforhandlere som gjør at det finnes totalt over 450 steder i Norge hvor det kan bestilles leiebil.

Kontakt Winterbergh for å registrere skaden før du bestiller bil hos Hertz.

Leiebil er inkludert i kasko og Winterline (utvidet dekning).

  • For kaskodekning gjelder leiebil i inntil 10 dager.
  • For Winterline gjelder leiebil hele perioden bilen er på verksted.
Veihjelp

Veihjelp er inkludert på Delkasko, Kasko og Winterline dekning i Winterbergh.

Veihjelp dekker:

  • Hjelp på stedet (for Kasko og Winterline gjelder også bilhjelp hjemme)
  • Transport til verksted
  • Hjemtransport eller videretransport for både fører og passasjerer.
  • Veihjelp til campingvogn/tilhenger

Egenandel for veihjelp er kr 500, med mindre noe annet er opplyst i ditt forsikringsbevis.

Du kan bestille veihjelp hos Viking her. Viking vil kontakte deg så snart registreringen er gjennomført.

Viking kan også kontaktes direkte på (+47) 800 30 822.

Glasskade

Ved glasskade kan du, dersom du har delkasko eller kasko, selv kontakte vår samarbeidspartner Hurtigruta Carglass® for å bestille time for reparasjon eller ruteskift. Som kunde i Winterbergh vil Hurtigruta Carglass® gi deg reparasjon og service med høy kvalitet. Ring 09500 eller bestill time online her.

Egenandel:

  • Reparerer du glasskaden har du ingen egenandel
  • Ved ruteskifte er egenandel kr. 2500 både på delkasko, kasko og Winterline (utvidet dekning).

Skademelding Privat og Bedrift

Ved utfylling av elektronisk skademelding nedenfor, godkjenner du elektronisk kommunikasjon i skadesaken med selskapet. Husk å sjekke spamfilter og søppelpost da epost fra selskapet kan havne der.

Miljøriktige skadeoppgjør

Winterbergh by WaterCircles forsikring er opptatt av å utbedre skader på en mest mulig miljøvennlig måte. Vi vil derfor søke råd hos eksperter slik at du får gode og miljøeffektive løsninger når du først skal utbedre en skade. Les mer om hvordan dette kan gjøres ved å lese artikkelen om totalbrannen som rammet en av våre Winterbergh kunder.

Skadepartnere

Winterbergh by WaterCircles samarbeider med utvalgte skadepartnere. Dette er partnere som vi vet vil leverer den god service og kvalitet som vi har lovet våre kunder.

Viking (alarmtelefon, redning og veihjelp)

Viking Gruppen er et av Nordens største assistanseselskaper med virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Viking tilbyr assistanse til alle typer biler, og har samarbeidspartnere som gjør det mulig å hjelpe kunder på et globalt plan. I tillegg til veihjelp utfører Viking tjenester innen medisinsk assistanse og betjener service-/vakttelefoner på vegne av Winterbergh etter normal stengetid. Les mer om Viking her.

SOS International

SOS International er Nordens ledende assistanseorganisasjon. Fra våre alarmsentraler yter vi akutt personlig assistanse overalt i verden. Og vi er alltid i beredskap. 24 timer i døgnet. Syv dager i uken. 365 dager i året.

Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, og de betjener mer enn 60 000 kjøretøyeiere hvert år. Hurtigruta Carglass® har bransjens mest moderne utstyr, og kan blant annet re-kalibrere sikkerhetssystemene som du eventuelt måtte ha i bilen din.

Som kunde i Winterbergh vil Hurtigruta Carglass® gi deg reparasjon og service med høy kvalitet. 

Hurtigruta Carglass® er opptatt av miljø og gjenbruk, og er sertifisert igjennom EcoVadis.

For bestilling av time, ring 09500 eller bestill online her.
Les mer om Hurtigruta Carglass® her.

Hertz

Hertz er vår samarbeidspartner på leiebil. Hertz ønsker å tilby kundene den beste service og de beste produktene i markedet med minst mulig miljøbelastning.

Hvordan forebygge skader?

Det er mange ting du kan gjøre for å forebygge at skade oppstår i hjemmet, på bygninger, i trafikken eller når du er på reise. Winterbergh by WaterCircles gir deg noen råd om hvordan du kan forebygge ulike situasjoner og skader.

Les mer her her

Klagemuligheter

Winterbergh by WaterCircles forsikring skal ikke bare gi råd om hvordan din forsikringsdekning bør settes sammen, men også være der når uhellet skulle være ute. Selskapet har som overordnet mål å gjøre opp alle skader på en så objektivt riktig og god måte som mulig, og i samsvar med forsikringsavtalen og gjeldende lovgivning. Dersom du av en eller annen grunn likevel ikke skulle bli fornøyd med ditt skadeoppgjør eller behandlingen av din skade, har vi opprettet et Kunderåd hvor du vil kunne få saken din vurdert av et panel bestående av 4 deltakere som vil se på saken med nye, kritiske øyne. Kunderådet kan nås ved å sende en skriftlig henvendelse/klage til skade@winterbergh.no og merke e- posten med «Kunderåd».

Dersom du fortsatt er uenig i skadebehandlers avgjørelse, så har du alltid anledning til å sende inn en klage til Finansklagenemnda (FinKN). 

Finansklagenemnda (FinKN)
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo