Meld skade
Straks du opplever et uhell som du tror kan være en forsikringssak, er det viktig at du kontakter oss snarest mulig slik at vi får avdekket skadeomfang og iverksatt tiltak.
Når uhellet er ute
Når skaden skjer er det ofte mye som skal koordineres. Hos Winterbergh by WaterCircles er du i trygge hender, og vi vil bistå deg fra skaden oppstår til den er utbedret.
For å få til dette er vi avhengig av å samarbeide med flere ulike partnere både innenlands og utenlands. Dette er samarbeidspartnere som blant annet bistår med leiebil, veihjelp, glass-skade eller ved akutte skader/ ulykker i utlandet. Utover dette har vi samarbeid med verksteder, håndverkere, leger og andre medspillere.
Dersom uhellet er ut kontakt oss på telefon: (+47) 67 21 10 20
Etter ordinær åpningstid, kl. 08.00-17.00, vil du bli overført til vår alarmtelefon som er åpent hele døgnet, året rundt. Alarmtelefon betjenes av Viking Redningstjeneste. Du kan også benytte kontaktskjema under for å melde en skade.
For hjelp ved sykdom / ulykke i utlandet
Ring SOS International: +45 384 89 240
Bli kontaktet av alarmsentralen.
Dette må du fremskaffe før du melder avbestilling / evakuering til oss:
- Skriftlig dokumentasjon på hva du får refundert / ikke refundert fra flyselskap, reisearrangør, hotell, utleier etc. Alltid kontakt disse først. Dersom du velger å ombooke reisen trenger vi dokumentasjon på ombookingsgebyr.
- De aktuelle ubenyttede billettene / hotellbekreftelsen, leieforholdet/avtalen.
- Kontonummer.
- Er reisen betalt med kredittkort ber vi om at det vedlegges bekreftelse hvor det fremgår at reisen er belastet dette kortet (utskift fra banken), samt at de 6 første sifrene og de 4 siste sifrene i kredittkortet fremkommer.
Hjelp ved skade
Ved behov for å komme i kontakt med en lege kan du, dersom du er Winterbergh kunde kontakte Winterbergh Helsetelefon. Telefonen betjenes av spesialtrente og erfarne sykepleiere 24 timer i døgnet året rundt. Lege er tilgjengelig i tidsrommet 08.00-22.00 alle dager.
Er du Winterbergh kunde, har du Winterbergh Helsetelefon inkludert i forsikringen din.
Kontakt Winterbergh Helsetelefon på telefon: (+47) 22 13 91 36
Vertikal Helseforsikring har en egen spesialisert saksbehandling for å ta best vare på kunder som trenger hjelp fra helseforsikringen. Saker skal derfor meldes direkte til Vertikal i stedet for til våre egne skadebehandlere.
Dette gjør vi fordi du skal få den beste hjelpen, så raskt som mulig.
Alle saker meldes inn her
Behov for leiebil i forbindelse med skade eller veihjelp?
Ved behov for leiebil i forbindelse med skade eller veihjelp, så er Winterbergh sin samarbeidspartner Hertz. Hertz er blant markedslederne på leiebil i Norge, og har blant annet vunnet Grand Travel Awards i 2018. Hertz har et riksdekkende nettverk med 170 utleielokasjoner og samarbeider med en rekke verksteder og bilforhandlere som gjør at det finnes totalt over 450 steder i Norge hvor det kan bestilles leiebil.
Kontakt Winterbergh for å registrere skaden før du bestiller bil hos Hertz.
Leiebil er inkludert i kasko og Winterline (utvidet dekning).
- For kaskodekning gjelder leiebil i inntil 10 dager.
- For Winterline gjelder leiebil hele perioden bilen er på verksted.
Veihjelp er inkludert på Delkasko, Kasko og Winterline dekning i Winterbergh.
Veihjelp dekker:
- Hjelp på stedet (for Kasko og Winterline gjelder også bilhjelp hjemme)
- Transport til verksted
- Hjemtransport eller videretransport for både fører og passasjerer.
- Veihjelp til campingvogn/tilhenger
Egenandel for veihjelp er kr 500, med mindre noe annet er opplyst i ditt forsikringsbevis.
Du kan bestille veihjelp hos Viking her. Viking vil kontakte deg så snart registreringen er gjennomført.
Viking kan også kontaktes direkte på (+47) 800 30 822.
Ved glasskade kan du, dersom du har delkasko eller kasko, selv kontakte vår samarbeidspartner Hurtigruta Carglass® for å bestille time for reparasjon eller ruteskift. Som kunde i Winterbergh vil Hurtigruta Carglass® gi deg reparasjon og service med høy kvalitet. Ring 09500 eller bestill time online her.
Egenandel:
- Reparerer du glasskaden har du ingen egenandel
- Ved ruteskifte er egenandel kr. 2500 både på delkasko, kasko og Winterline (utvidet dekning).