Helsetelefonen
Winterbergh Helsetelefons rådgivningstjeneste betjenes av spesialtrente og erfarne sykepleiere 24 timer i døgnet året rundt. Lege er tilgjengelig i tidsrommet 08.00-22.00 alle dager. Winterbergh Helsetelefon er inkludert i avtalen til alle Winterbergh kunder.
Er du lei av lange ventelister og kø for å nå fastlegen? Med WaterCircles helsetelefon sparer du både tid og penger, og du får rask hjelp, råd og veiledning på det tidspunktet som passer deg. Digital helsehjelp gir trygghet og fleksibilitet, om du er hjemme, på hytta eller på reise utenlands.
Når du ringer Helsetelefonen er det ingen ventetid. I de fleste tilfeller får du svar innen 45 sekunder. Får du ikke det, kan du legge igjen nummeret ditt, så vil en sykepleier ringe tilbake innen svært kort tid.
Alle henvendelser blir besvart av sykepleiere og leger med minst ti års erfaring fra sykehus, legevakt eller allmenn legepraksis. Ansatte i Helsetelefonen har tillegg fått omfattende spesialopplæring for å kunne gi trygge og gode konsultasjoner over telefon og internett.
Snakk med sykepleier og lege på telefon, chat eller video. Vi anbefaler deg å lagre nummeret til WaterCircles Helsetelefon 22 13 91 37, og laste ned Helsetelefonen-appen.
Vi kan hjelpe deg med blant annet:
- Online konsultasjon ved behov
- Spar tid og penger ved å slippe unødvendige besøk hos lege og legevakt
- Snakk med norske leger på telefon og video også når du er på ferie i utlandet
- Psykisk helsehjelp
- Veiledning til offentlige og private helsetjenester
- Svarer deg på spørsmål i forbindelse med graviditet og fødsel.
- Henvisning til spesialist
- Resept på medisiner
- Legeerklæring for gyldig fravær i videregående skole
Kontakt Helsetelefonen
Ring Helsetelefonen på: 22 13 91 37
Send e-post til: info@helsetelefonen.no
Helsetelefonen er åpen 24/7 - 365 dager i året.